2005-12-11

Säsongsavlutning

Då var det dags för den fantastiska säsongen 2005 att avslutas. Oavsett hur det går idag så går det inte att vara missnöjd. En förlust skulle absolut inte bli något anti-klimax för årets KFF-fotboll.

Avslutningen kommer att ske i en förhoppningsvis tät och spännande match mot skandinaviens bästa fotbollslag, på Fredrikskans. Matchen sänds dessutom i riks-TV och om föreningen håller vad de lovat så kommer även ett ordentligt tifo anordnas. Kan det bli bättre?

Spontant känns det som att killarna borde vara ordentligt taggade. När senast sändes en KFF-match i rikstelevisionen? När senast stod så här många landslagsben på Fredrikskans matta? När senast var fotbollen mer populär i Kalmar? När senast brydde jag mig om fotboll i december?

En infiltratör på Benno avslöjar en överraskande och spännande startelva där Fried och Daniel P spelar ytterbackar samtidigt som Rasmus Elm startar som innermittfältare och därmed knuffar ut Blomma på högerkanten. Ceasar och Lasse på topp. Även fast jag förbehåller mig reservation för denna information så verkar det som Nanne spelar ut ett chockkort som förhoppningsvis ska ge adrenalin och skärpa åt manskapet.

Jag känner mig oerhört spänd men inte alls så nervös som jag vanligen är. Förhoppnningarna ligger, så här timmarna före match, på att få bjudas på mycket fotboll och mycket fest.

Då kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar