2005-12-04

Nummer åtta

Det finns ständigt återkommande perioder i mitt liv när Kalmar FF:s #8 är obevekligt och konkurrentlöst min favoritspelare. Denna period återkommer alltid iochmed ett nytt nummer av fotbollsmagasinet Offside. Det gäller så klart Henrik Rydströms krönikor. I detta nummer berättar, eller snarare proklamerar kaptenen sin syn på träning och tränare. Det var fan inte långt ifrån att vara en kärleksfärklaring till Nanne och Giles. Men det som fångar mig mest i krönikorna är sättet Rydström ger läsaren inblick i en allsvensk klubbvardag. Som supporter är det, tror jag, viktigt att ibland få feedback från den miljön man bevakar. Även fast en supporter naturligvis inte bör få för mycket inblick i sin klubb. Supportarnas roll är en helt annan.

Rydströms person skulle jag vilja säga är den intressantaste i hela Allsvenskan, alla kategorier. Sättet han fullständigt otvingat avfärdar spelare är underbart att läsa! Jag är övertygad om att jag hade haft nära samma känsla även om mitt lag hade varit ett annat än KFF. I just detta nummer hade dock rödvita e-on en fullsideannons precis intill krönikan vilket säkert spädde på min klubbkänsla ytterligare. Kvalitet och klass, det är vår nummer åtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar