2005-12-12

Ack, ljuva måndag

Det känns härligt när man så här i början på en ny vecka kan leva på ångorna av vad som hände under gårdagen. Till att börja med måste jag rätta mig själv. Varken Elm eller DP debuterade i startelvan igår. Elm debuterade från start mot Djurgården som högerytter och DP var med från start borta mot Malmö, som anfallare. Båda de matcherna slutade i förlust, vilket det sannerligen inte gjorde igår.

Idag är det exakt två månader innan det är dags att belägra Bröndby Stadion. Förhoppningsvis ska de frågetecken som nu kvarstår från säsongen vara lösta. Jag syftar så klart på att kontrakten med Fabio och Ceasar samt att knyta ytterligare en anfallare till föreningen. Vid det laget hoppas vi naturligtvis också på vissa framsteg i arenafrågan. Det är trots allt en del som återstår och nu är det dags för ledningen att visa samma vilja och lynne som spelarstaben gjorde igår.

Angående smeknamnsfrågan från ett tidigare inlägg så påpekade signaturen Martin att Tobbe C tidigare kallades för Terminator vilket jag bestämt kan erinra mig. Passande naturligtvis. Gröt-Tobbe skulle kunna vara ett kärleksfullt alternativ. Ceasar skulle efter gårdagens match kunna kallas för Off-Ceasar. Eller varför inte Knatte? Fortsätt gärna maila förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar