2005-12-12

På östfronten mycket nytt

Det är knappt man hunnit svälja Royal League-segern innan nästa gryta börjar koka.

Tre nyheter. Först, Bogefors säger i Aftonbladet att en ny brasse är på väg in. Då ställer vi oss först och främst frågan; Kommer denna brasse direkt från Brasilien, eller är det en spelare redan etablerad från spel i skandinavien? Anledningen till den senare frågan är att eftersom Nanne inte har varit i Brasilien på ett bra tag så måste det vara en spelare som granskats under tidgare besök. Skulle så vara fallet, antar iallafall jag att det är en mycket lovande förmåga. Under det andra antagandet faller ryktet om den division II-spelande Renato Braga. En sådan värvning är idagsläget svår att tolka. Jag antar att en denna man kan värvas som ett tredjealternativ, men faktum är ju att vi behöver ett förstaalternativ. Med andra ord så är situationen helt öppen. Eller så kommer Alvaró Santos.

Den andra nyheten är att de båda Kalmar-brassarna är beredda att skriva på. "Det blir nog snart klart" heter det. Om det nu stämmer borde vi förhoppningsvis kunna bevittna signaturerna redan idag eftersom de ganska omgående kommer korsa Atlanten. Jag är tveksam till att det vore klokt att släppa iväg dem utan bläcket på pappret. Om Bogefors dock valt orden väl så tvivlar jag inte på situationen.

Till sist; ingen ny stadion vid IKEA-området. Smått överraskande måste jag säga. Kommunen leter andra alternativ och jag hoppas att det hela snabbt är löst. Henriksson åberopar också på KFF att starta ett arenabolag.

PUH! Fullt ös på kansliet idag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar