2006-05-07

Match #7 Kalmar FF- Hammarby

Wow vilken seger! Jag hade små aningar innan matchstart om att Bajen denna gång skulle kunna spela smart och behärkat. De hade ju trots allt fått en bra säsongstart och borde kunna spela avslappnat. Kalmar FF hade dessutom precis hämtat andan och räddat vad som annars blivit en katastrofinledning på allsvenskan 2006. Istället blev det precis så som jag gissade i början på veckan. Utskåpning.

Jag är lite reserverad från att använda följande uttryck, men det känns som att Hammarby präglas av viss ointelligens. De lyckas helt enkelt inte spela fotboll mot oss. Det är ett gäng bra fotbollspelare men det verkar onekligen som om de inte har en aning om varför matcherna mot KFF blir som de blir. Nåja, de har 14 poäng och vi har 8. Jag känner mig trygg i att veta att Kalmar FF har de smartaste spelarna (och tränarna för den delen) i Allsvenskan. Som vanligt efter en match mot Hammarby IF...

Matcherna fortsätter att rulla på. På onsdag blir det 2000-talets match mot Öster. Jösses vad växjöiterna kommer vilja vinna den matchen. Frågan är om äns en seger där skulle kännas skönare än denna. Sen följer Halmstad och ett par dar senare tar vi emot AIK i svenska cupen.

Förresten så känns det skönt att både Fabio och Cesar nu har sina obligatoriska utvisningar bakom sig...

Färresten #2... vem sa något om ett mellanår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar