2007-07-04

Match #12 Kalmar FF - ÖSK 2-0

Det märks att vi har nått fram till mitten på säsongen. De enda efterverkningarna jag idag känner är de tre poöngen. Eftersom det var ett par dagar sen matchen så lämnar vi den där. Det är ju inte direkt så det är ont om händelser att kommentera.

***

Fabio. Mannen! Jag vet inte vad jag ska säga. Naturligtvis är det helt absurt att lämna landet utan att säga ett ord till någon. Väldigt märkligt och otroligt synd. Har vi sett det sista av Fabio i Kalmar och i Sverige? Nog känns det så men Fabio har en förmåga att överraska...

***

Eklund förlänger. Känns tryggt och bra. Hoppas föreningen fortsätter att förlänga utgående kontrakt, även för de som ligger en bit utanför startelvan.

***

Brassarna. Jag tror det jobbas för fullt med att knyta till sig åtminstonne Itacaré. 9 mål på 15 matcher i Brasiliens andraliga samt hans blotta uppsyn ger ett bra intryck. Renan och Ricardo tror jag slåss om ett kontrakt och jag gissar att Ricardo drar det vinnande strået.

***

Ska bli härligt med ett dubbelmöte med Bajen. Nu gäller det att hitta energi i laget. Vi är bara halvägs än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar