2007-07-09

KFF utan Arí, avspark imorgon.

Sällan har väl en startelva varit så svår att gissa som den vi imogon ska ställa upp på skansen. Hur kommer Tobbe behandlas efter sin totalstabila (minus den där hörnan i slutminuten mot MFF) insats när Bagarn är tillbaka? Förpassar han Eka till bänken? Förpassar han Bagarn till bänken? Jag känner mig tveksam till att Nanne spelar med några andra ytterbackar än Sorin/Larsson. Vi får se, jag gissar however att Tobbe startar på bänken.


Vidare så, mittfält och anfall. Den riktiga utmaningen. Ingen Arí. Vad göra? Rydström och Viktor äger innermittfältet, utöver det så kan fan vad som helst hända.


Alt 1 - Rutin och vana

Den kanske mest uppenbara lösningen kanske är Lasse/Cesar på topp med Ingelsten/DP på kanterna. Lösningen känns inte särskilt långsiktig och sånt kan sätta sig på spelarnas sinnen. En tråkig lösning. Allting är som vanligt minus Arí. Jag är tveksam.

Alt 2 - Lagom

Cesar tillsammans med D.Elm/Ricardo på topp. Lasse/Ingelsten på kanterna. Lagom. Ricardo har inte fått överdrivet mycket gjort i de allsvenska minuter han fått. Dessutom lär han bli övertänd in absurdum eftersom han more or less spelar för kontrakt. D. Elm har gjort nytta när han spelat men då har det mest varit bevakning. Skulle förspråka D.Elm i denna lösning.

Alt 3 - Spännig och ungdom

Ricardo och David Elm på topp. Cesar och Ingelsten på kanterna. Jävlar vad det skulle röra om i grytan. Det skulle sätta hela elvan på tå. En positiv kollektiv-psykologisk dynamik. Men två för allsvenskan relativt oprövade anfallare? De har dock spelat ihop en del i B-laget (förlåt, U21-laget menar jag).


Sen finns det så klart fler möjliga konstellationer. Ingeslten på topp? Lasse centralt?
Jag tror jag låter bli att gissa. Mina förhoppningar inför matchen är att vi kommer upp i en hög energi, oavsett hur elvan formeras. Spelarna kommer inte ha tid att begrunda situationen och uppställningen när dommaren väl blåser igång matchen.


Slutreslutat? 2-1. Rydström och Bagarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar