2006-03-01

Onsdagsreflektioner #3

Fredde har nu debuterat i U21-landslaget. Han gjorde det enligt rapporterna bra och fick spela 74 minuter vilket var relativt mycket. Endast Oscar Wendt och Andreas Grankvist fick mer speltid. Kul för Fredde såklart. Den senaste KFF-spelaren som lirade med viss kontinuitet i U21 var Christer Persson som idag spelar i norska division 2. Med andra ord så garanterar inte en plats i U21 på något sett en tryggad fotbollsframtid. Men jag är hoppfull gällande Fredrik Z. Han har utvecklats långsamt men stabilt och jag tror att han kommer fortsätta på den linjen i ytterligre några säsonger. Fotnot: U21-matchen slutade med seger för Irland, 1-0.

I eftermiddag är det dags för träningsmatch i Spanien. Ciudad de Murcia står som bekant för motståndet. Jag ser redan fam emot att få läsa/höra Nannes kommentarer efter matchen och framför allt hur han håller fram Ari Ferreira (eller FerrAri som kffsnack kallar honom. Fan att inte jag kom på det, smeknamn är ju MIN grej...). I övrigt så får man som supporter inte ut så mycket av en sån här match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar