2006-03-30

Arenan #5 - Ritningar publicerade


Stor milstolpe! De första skisserna på Kalmar FF:s nya arena finns nu äntligen ute för allmän beskådning. Det är knappt så jag vet var jag ska börja.

Fullständigt unik är det första jag tänker. Något liknande saknar representation åtminstone i skandinavien. De två bilder som ni kan se här ovan är det ända som hittils är släppta men jag hoppas att snart få se fler versioner ur fler vinklar. Men jösses vad det ser lovande ut!

10 000 sittplatser ska det vara och det glädjer mig att det även finns planerat utrymme för en utbyggnad, som då skulle bestå av etage på kortsidorna. Härlig framförhållning. Tänk er Kalmar FF, med ETAGE på kortsidorna. Tanken stimulerar.

Jag hoppas att processen forsätter att löpa på bra så att vi får se en spade i marken till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar