2009-07-15

Ytterligare samtal i tidsmaskinstelefonen

Jag ringde upp mig själv från den 22:a oktober år 2000, det är halvtid i matchen mellan Sylvia och Kalmar FF.

*RING*

-Hallå.
-Tjenare, Det är David från den 14:e juli 2009 här, vad händer?
-Det går åt helvete! Vi ligger under med 2-0. Fatta! Vi kommer lira i division 2 nästa år!
-Där ser man, det löser sig nog ska du se... Själv laddar jag för en bortamatch.
-Kul för dig då...
-Var inte sån... Jesus kommer nog till undsättning ska du se.
-Jesus, vad fan snackar du om?! Har du, eh jag... blivit religös?
-Not quite.
-Så?
-Äh, det får du reda på om någon timme. Jesus spelar i dagens match också förresten.
-Trevligt, om jag nu visste vem du pratade om... Vad är det för match då?
-Vår allra första Champions League-match.

...

-Hallå?

...

-Hallå?!

*KLICK*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar