2009-07-16

Tillfälligheternas trauma

2-0 är inte ett särskilt bra resultat, på något sätt. Och det ju resultatet som räknas, tyvärr.

Prestationen? Den var sådär till ok. Det stora problemet tycker jag var att laget - pusselbitarna - inte riktigt satt ihop under de första ~30 min. Det var stökigt. Ingen presterade dåligt och det var inget kollektivt bottennapp, men det orättvisa missvisande resultatet till trots så måste vårt offensiva spel hålla lika hög kvalitet som de första 30 i andra halvlek - under en hel match, det är liksom Champions League vi pratar om.

***

Spridda åsikter om vem som var bra respektive dålig i gårdagens match, det brukar tyda på att det var en ganska jämn insats, och det var det.

***

Jag kommer ihåg att jag tänkte att Debrecen inte skulle ha en chans hemma på Fredriksskans, det tror jag fortfarande inte att de har, men det hade ju varit schysst att kunna ha någon sorts marginal. 3-1 räcker ju t ex inte nu.

Läs mer på:

***

Till slut ett Lantz-citat om returen:
– Vi hoppas på tio grader och spöregn. Då ska de få se på fotboll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar