2009-07-13

Samtal med mig själv...

Jag tog min tidsmaksinstelefon och ringde upp mig själv från den 24:e april.

*RING*

-Hallå?
-Tjenare, det är David från den 13:e juli här.
-Tja
-Hur är läget?
-Rätt pissigt. Vi ligger på fucking nedflyttningsplats! Fan vad vi saknar Ingelsten och Viktor...
-Jo... Torsk mot Örebro igår va?
-Ja, allt spel vi hade från förra säsongen är som bortblåst...
-Mm...
-Den där Leandro asså, vad är det för tjomme?
-Han har åkt hem nu.
-Gutt! Fan helt rätt... Har det kommit någon annan brasse eller?
-Näe, en på provspel bara...
-Surt, fatta att vi behöver en rikitgt målgörare. Ingelsten och Viktor är borta, finns ingen som gör målen... TRE mål på fem omgångar.
-Ok
-Vadå "ok"? Och Rasmus är helt under isen...
-Han är inte helt ohet så här i mitten på juli kan jag säga...
-Nähe... vadå är han såld eller?
-Nej inte än, men han har verkligen varit bra. Fyra mål på de senaste två matcherna t ex.
-Skönt. Bra att det lossnar. Hur går det med arenan förresten?
-Inget nytt.
-Fet jävla suprise...
-Fast Godfather och DDT skriver att det ser rätt ljust ut iallafall.
-Ok. Har Champions League-lottningen varit?
-Jepp. Det blir Debrecen från Ungern nu på onsdag.
-Debrecen? Var det inte dem som Elfsborg mötte härom året.
-Stämmer. Rätt svår lottning hursomhelst.
-Hur går allsvenskan då? SÄG att vi ligger över strecket!
-Jepp.
-Var, hur?
-Fyra.
-VA?! Fan va fett!
-Går bra nu. Vi slog Djurgården med 6-1 i förrgår.
-SÅ JÄVLA RÄTT!!!
-Och så har vi gjort flest mål i allsvenskan.
-Du skämtar?! Vem gör målen? Mendes?
-Han har satt fyra. Rasmus har satt sju.
-Nice!
-När vände det?
-Nanne satte in Tobbe C på plan. Typ tre mål på tre matcher.
-TOBBE C!
-Precis. Det går bra nu.
-Bra det... Hoppas det håller i sig.
-Jepp. Nu måste jag dra... Just det Obama har blivit skjuten.
-VA?!
-Skojar bara...
-Kul.
-Däremot har Michael Jackson dött.
-Säkert. Hörs senare?
-Ok. Hälsa.
-Ska jag göra, ser fram emot att se Tobbe C spela fotboll nu asså...
-Later.
-Later.

*KLICK*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar