2008-09-19

Reflektioner från igår...

Kalmar är hela sveriges lag idag i kvällstidningarna, det brukar ju bli så som ensamt lag i europaspel. Nanne varnade för faran med alla ryggdunkningar som kommer efter en framgång som denna. Känns bra. Jag tror spelarana klarar av att hantera framgångar vid detta laget...

***

Ett sycke ur Rydströms blogg:

Spelargången var belägen under marknivå och för att komma ut till planen fick man gå upp för en trappa. Nu var luckan stängd och när den öppnades och publikens vrål trängde ner till oss tänkte jag på Gladiator och log för mig själv. Och all nervositet rann bort.

Precis så man vill att en kapten ska vara, eller hur?

Han skriver också:

Sorin är formidabel på högerbacken, ja, hela backlinjen är solid och följsam och laget känns som en organism, en enda organism, med gemensamma tankar och rörelser.

Visst va det så! Och detta alltså med en backlinje bestående av Lantz, Lindberg, Nouri och Sorin.

***

Fler än jag som fick Bajen-vibbar av Feyenoord. Viktor Elm och Wastå till exempel.

***

Kan inte riktigt släppa hur mycket Kalmar-klacken hördes genom TV-n. Hur många var ni på plats egentligen?

2 kommentarer:

  1. Grattis till segern! Kollade lite i hockeypauserna och såg målet. Jag är imponerad.

    SvaraRadera
  2. Enligt svensk polis som var på plats så var vi 70-80 pers på plats.

    SvaraRadera