2009-03-24

Mindre än två veckor...

...till säsongen börjar.

Först, lite kommetarer kring Kalmar FF:s senaste titel - Supercupen 2009. Jag tycker matchen gav förvånande många positiva svar. Inte alltid vackert kanske, men den första kvarten i andra halvlek får mig att kunna tro på ytterligare ett SM-guld.

I media så var hyllningarna riktade åt väldigt olika håll, vilket ju måste ses som ett tecken på att vi har en stark, bred och väldigt bra trupp.

Laul i Aftonbladet hyllar David Elm:
En Elm såld, en Elm på läktaren och bara den vanligtvis mindre hete storebrorsan David på planen. I en defensiv mittfältsroll. Men jag tycker att han var briljant. Rätt beslut varje gång, ofta på ett tillslag, öppnande snabba passningar.
Tobbe C hyllar Stefan Larsson i sin blogg:
Larsson imponerade på mig, som en vessla där ute på kanten och som han täckte upp där bakom när insticken rann igenom. Bra att FF lyckades lura honom på två nya år.
Ekwall hyllar Assis:
Om det var något jag tyckte var kul att se i Supercupen så var det Kalmars nye brasse Assis. Lätta fötter, skön teknik, mycket balansfinter, bra driv...kan bli en attraktion i allsvenskan.
Någon (som jag dock inte lyckas hitta referens till) tyckte att Tobias E var en "guldklimp". Vidare tycker både Barran och Krusell att Sobralense var bäst på plan.

Själv var jag bara nöjd, både för insatsen, titeln och framtiden!

***

Eftersom alla andra så smått börjar lägga ut sina allsvenska tips för säsongen 2009 kommer jag också lägga ut mitt här alldeles snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar