2008-04-07

Årets viktigaste match!

Kanske lite väl dramatiskt titel på det här inlägget, men det är föga ironiskt!

Anledningen till att förra årets "lätta" matcher blev den stora plumpen i protokollet under förra säsongen vet jag inte. Jag har för mig att Nanne några veckor efter Trelleborgförlusten yppade

-Jag tror jag vet varför Trelleborgmatchen gick som den gick, men det håller jag för mig själv.

Hoppas att han åtminstone har delgivit sina spelare den informationen, för vad den nu består av så måste den fram nu.

Annars tror jag att styrka och snabbhet kommer vara en nyckel i dagens match. Fokus bör ligga på att försöka skapa många chanser och att ha tålamod även om inte målen kommer de första minuterna (typ). Till skillnad från blogg-kollega Krusell tror jag inte att Kaptenen, Nummer 8, H.R eller vad ni vill kalla honom, alls bör ta ökat offensivt ansvar mot sämre motstånd. Tvärtom. I matcher där Kalmar äger bollinnehavet är det svårare för mindre rutinerade spelare att kunna ställa om till försvarstänk när motståndarna väl får bollen. Det är då och där Gnällapan ska täcka upp och inspirera. Å andra sidan tycker jag nog att Rydström skulle vinna på någon gång utnyttja sin passningsfot och låga tyngdpunkt i ett mer direkt offensivt syfte. Att vända en kille och sedan gå framåt några meter, det kan väl inte vara så farligt...

Nu hoppas vi att vi kan spränga sönder LSK:s försvar ordentligt. Matchens på-förhand-spelare utnämner jag Patrik "Juggernaut" Ingelsten till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar