2009-10-27

Hej då Öland - goddag Tanzania

Jaha, det verkar onekligen som att Lasse J och Tobbe C gör sin sista insats på Fredriksskans ikväll. På kalmarff.se går det att läsa "Tack till tre trotjänare" (den tredje är såklart skadade Micke Eklund). Men lite märkligt är det att Tobbe C i Barometern säger "– Vi ska ta det efter säsongen, men jag har väl mina aningar. Vi får se hur det blir." angående sin fortsättning i föreningen.

Lasses och Tobbes insatser i Kalmar FF går hur som helst inte att överdriva, och jag har svårt att föreställa mig Rydström och Wastå utan Tobbe C och Brasse-Lasse. De har blivit lite utav en enhet. Traditionsbärare, kämpar, pionjärer för Kalmars fotbollsframgångar och framförallt fantastiska fotbollspelare. Dagens match - den avgörande för nästa års europaspel - skuggas lite grann av denna milstolpe i KFF-historia. Ofantligt TACK och jag hoppas att vi ser mer av er i och kring Kalmar FF i framtiden.

Ovanpå detta (som någon slags ironisk symbolik) har det kommit två provspelare från den rwandiska högstaligan. Det rör sig om två offensiva spelare vid namn Joseph Kaniki och Boban (artistnamn a la Brasilien, I like) båda från Tanzania. Vi får väl se varåt de bär med dem...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar